Pranje motocikla

Što je važno kod čišćenja motocikala i skutera te kako to najlakše i najučinkovitije obaviti pomoću visokotlačnog perača – pročitajte u našim savjetima.

PRANJE MOTOCIKLA I SKUTERA POMOĆU VISOKOTLAČNOG PERAČA

Nakon svake duge vožnje motorom na vašem licu blista osmjeh - no, na vašem je vozilu zalijepljena prljavština. To je poziv na pranje snažnim visokotlačnim peračem. No, je li to dobra ideja? Da, ukoliko to radite pažljivo. Kako bi vaš motocikl nakon čišćenja zablistao novim sjajem i bez ikakvog oštećenja, valja na umu imati nekoliko važnih pojedinosti:

  • 1. Održavanje rastojanja: Što je sapnica perača bliže motociklu, viši je pritisak vode i sredstva za pranje, kojom ispirete nečistoću. Stoga uvijek držite minimalnu udaljenost preporučenu u uputama za uporabu. Propisani razmak načelno iznosi cca 30 cm. Iz sigurnosnih razloga pranje započnite s veće udaljenosti sapnice od prane plohe i po potrebi je smanjite. Također, pri pranju pripazite da kut između mlaza vode i prane plohe bude što tuplji, kako biste zaštitili lak.
  • 2. Ručno pranje osjetljivih dijelova: Kod čišćenja osjetljivijih dijelova vozila preporučamo vam ručno pranje i s blagim deterdžentom - pritom pazite da snažan mlaz vode ne usmjerite direktno prema osjetljivim pranim plohama, kao što su glavčine kotača, pokretni dijelovi ovjesa, hladnjaci vode ili ulja, vilice, ležaj glave upravljača ili lanci. Visok pritisak može oštetiti ove osjetljive dijelove, ili može doći do prodiranja i zadržavanja vode u ležajevima, a što naknadno može ošteti motocikl ili skuter. Ove dijelove radije po natapanju ručno očistite spužvom ili mekom četkom.
  • 3. Izbjegnite pranje električnih instalacija i bloka motora koliko je moguće, poštedite ih kontakta s vodom i deterdžentom.
  • 4. Oprezno s pranjem guma: ovdje se radi o vašoj sigurnosti. Gume ispirite s dovoljne udaljenosti i nemojte predugo zadržavati mlaz na jednom mjestu. Pranje guma visokotlačnim peračem može prouzročiti oštećenja u strukturi gume nevidljiva oku, i biti uzrokom pucanja gume pri vožnji na duljim etapama ili pri većoj brzini.

Pridržavajte se pravnih propisa koji vrijede na vašem području, a u vezi s korištenjem i odvodnjom sredstava za pranje.

Rad sa snažnom opremom predstavlja užitak i omogućuje vam da nadmašite sami sebe. Međutim, pri tom je važno osloniti se na učinkovitu i sigurnu zaštitnu odjeću. Stoga pri radu s visokotlačnim peračem uvijek nosite osobnu zaštitnu opremu. To uključuje npr. zaštitne naočale. Za detalje pogledajte upute za uporabu vašeg proizvoda. Prije prve uporabe, temeljito se upoznajte sa svojim uređajem I prije svake uporabe provjerite je li uređaj u savršenom stanju. Ukoliko želite, vaš STIHL specijalizirani trgovac pripremit će svaki uređaj za prvu uporabu i savjetovati vas o zaštitnoj odjeći. Pri tom uvijek imajte na umu da osobna zaštitna oprema nije zamjena za sigurne tehnike rada.

PRANJE MOTCIKLA POMOĆU VISOKOTLAČNOG PERAČA: UPUTE

KORAK BR.1: ISPIRANJE TVRDOKORNE PRLJAVŠTINE

Sperite grubu prljavštinu sa svog motocikla ili skutera čistom vodom pomoću visokotlačnog perača, ako je vozilo jako prljavo. Mlaz vode ne usmjeravajte direktno prema osjetljivim dijelovima vozila kao što su kuglični ležajevi, dijelovi kotača ili hladnjak.

KORAK BR. 2: NAMAKANJE PRLJAVŠTINE

U spremnik za sredstvo za pranje na vašem visokotlačnom peraču ulijte odgovarajuće sredstvo, sukladno uputama za uporabu uređaja. Raspršite sredstvo za čišćenje po vozilu i tvrdokornu nečistoću, kao što su ostaci maziva ili insekata, namočite pjenom nanesenog deterdženta.

KORAK BR. 3: ODSTRANJIVANJE NEČISTOĆE POMOĆU SPUŽVE

Sad na red dolazi ručno pranje vozila. Za to koristite spužvu i uklonite natopljenu prljavštinu. Osjetljive dijelove vozila kao što su hladnjaci ulja i rashladne tekućine perite ručno, koristeći spužvu ili mekanu četku. Naplatke je najbolje prati pomoću četke za pranje, koja je dio vašeg pribora za pranje vozila.

KORAK BR 4: ISPIRANJE

Sperite deterdžent i nečistoću s vašeg vozila čistom vodom pomoću visokotlačnog perača. Pazite pritom da mlaz ne usmjeravate direktno prema osjetljivim dijelovima vozila.

KORAK BR. 5: SUŠENJE

Temeljito osušite prane površine. Ovdje preporučamo korištenje kožnih krpa za brisanje ili mekih krpa od mikrovlakana. Na taj ćete način izbjeći oštećenje laka. Teško dostupne dijelove vozila osušite strujom zraka iz kompresora. Ovaj je postupak važan radi izbjegavanja pojave korozije na vozilu.

KORAK BR. 6: NJEGA

Metalne dijelove zaštitite raspršujućim sredstvom protiv korozije. Kromirane površine i dijelove od aluminija očistite vatom za poliranje. Vosak za poliranje valja nanašati na lakirane površine pomoću meke krpe ili vate za poliranje, čime se lakirane plohe oblože i zaštite voskom. Površine koje nisu zaštićene politurom i plastični dijelovi moraju se zaštititi posebnim namjenskim sredstvima.

Time je vaš motocikl temeljito opran, očišćen i zaštićen, i spreman za slijedeću turneju. Želimo vam ugodnu vožnju!

SAŽETAK: ČIŠĆENJE MOTOCIKLA POMOĆU VISOKOTLAČNOG PERAČA

  • Držite preporučenu minimalnu udaljenost (sukladno uputama za uporabu uređaja, najčešće je to 30 centimetara), kako ne bi došlo do oštećenja vozila.
  • Izbjegavajte direktno usmjeravanje mlaza vode prema osjetljivim dijelovima vozila, kao i pretjerano vlaženje bloka motora ili električnih instalacija.
  • Pri radu se obavezno opremite odgovarajućom zaštitnom odjećom i opremom
  • Najgrublju nečistoću najprije odstranite mlazom čiste vode. Lakša onečišćenja namočite mješavinom vode i odgovarajućeg sredstva za čišćenje.
  • Osjetljive dijelove vozila operite koristeći meku četku ili spužvu, a naneseni deterdžent i ostatak nečistoće sperite s vozila pomoću mlaza vode iz vašeg visokotlačnog perača.
  • Temeljito osušite vozilo pomoću meke krpe, a potom nanesite odgovarajuće antikorozivno sredstvo.

Da, motocikl možete oprati pomoću visokotlačnog perača. Pripazite da osjetljive dijelove ne ispirete direktnim mlazom vode s premalene udaljenosti, a preporučljivo je pranje početi ručno. Pranje visokotlačnim peračem obavite s dovoljne udaljenosti, a po obavljenom ispiranju temeljito osušite vozilo.

Motor se pomoću visokotlačnog perača pere lako i jednostavno, no treba imati na umu nekoliko pravila. Valja paziti da se zadrži sigurna udaljenost od površine koju peremo, da ne dođe do oštećenja laka ili guma na kotačima. Osjetljive dijelove vozila bolje je prati ručno, pomoću spužve ili mekane četke. Po obavljenom pranju treba temeljito osušiti vozilo, a preporuča se i korištenje odgovarajućih antikorozivnih sredstava.