STIHL 4-Mix® motor: velika snaga uz malu težinu, inovativno korištenje goriva, najjednostavnije rukovanje, prednosti 2- taktnih i
4-taktnih motora.
STIHL 4-Mix® motor razvijen je na način da svi aspekti korištenja i funkcioniranja podupiru korisnika što je više moguće. U odnosu na druge četverotaktne motore STIHL 4-Mix® motor puni se uobičajenom smjesom benzina i ulja (smjesa 1:50, na primjer STIHL MotoMix) te se na taj način kombiniraju korištenje neovisno o položaju i dobro ubrzanje. Svoj visoki okretni moment STIHL 4-Mix® motor ostvaruje sa relativno malom potrošnjom goriva proizvodeći pritom vrlo malo štetnih tvari. Kompaktan način izvedbe STIHL 4-Mix® motora osigurava povoljan omjer snage i mase te rad s malim vibracijama. Osim toga osvaja svojom ugodnom razinom zvuka.
STIHL 4-Mix® motor radi, kao što to i ime daje naslutiti, u četiri takta: usisavanje, kompresija, rad, ispuštanje. Način funkcioniranja detaljno izgleda ovako:
Radilica se okreće, klip u cilindru pokreće se prema dolje, otvara se propusni ventil, svježa smjesa struji u prostor za izgaranje. Posebnost: Ventil STIHL 4-Mix® motora i kućište radilice povezani su preko premosne rupe s usisnim kanalom. Zahvaljujući ovakvom inovativnom rasporedu motora kod svakog pokreta klipa smjesa gorivo-zrak-ulje dospijeva do svih sastavnih dijelova motora. To osigurava neprekidno odlično podmazivanje 4-Mix® motora. Redovita izmjena ulja time nije potrebna.
Za vrijeme pomicanja klipa prema dolje u kućištu koljenaste osovine nastaje prekomjerni tlak. Time se smjesa iz kućišta radilice kroz kućište zupčanika potiskuje u usisni kanal i konačno u prostor za sagorijevanje pri čemu se ujedno i podmažu sva potrebna mjesta. Klip u STIHL 4-Mix® motoru okreće se ponovno prema gore, smjesa u prostoru za sagorijevanje se komprimira.
U najgornjoj poziciji klipa, na takozvanoj gornjoj mrtvoj točki smjesa je u STIHL 4-Mix® motoru najviše komprimirana. Malo prije dostizanja mrtve točke svjećica iskrom izaziva sagorijevanje smjese. Ovim uranjenim paljenjem smjesa u prostoru za sagorijevanje sagorijeva učinkovito i s malo ostataka. Osim toga, paljenjem je klip ponovno potisnut prema dolje, energija se dalje prenosi na funkcijski element Vašeg STIHL proizvoda.
Prije nego što klip postigne svoju najnižu poziciju, donju mrtvu točku, zupčanik otvara ispušni ventil STIHL 4-Mix® motora. Tako se kod slijedećeg pokreta klipa prema gore nastali plinovi ispušnim kanalom istiskuju iz prostora za sagorijevanje. I opet tako sve ispočetka.
Kako bi pojednostavili paljenje STIHL 4-Mix® motora, svaki motor ima ugrađeni automatski dekompresijski sustav. To funkcionira ovako: kod paljenja 4-Mix® motora centrifugalnim utezima minimalno se otvara ventil u motoru. Jedan dio kompresijskog tlaka ispušta se kroz ovaj minimalan otvor, tako se snaga potrebna za pokretanje motora minimalno reducira. Čim se prvim radnim taktom prekorači startni broj okretaja, automatski se deaktivira sustav za dekompresiju, a 4-Mix® motor dalje radi sa punom kompresijom učinkovito i snažno.
STIHL 4-Mix® motor nije težak. Zahvaljujući punjenju podmaznom smjesom nema potrebe za dosadašnjim neophodnim dijelovima 4-taktnih motora kao što su pumpa za ulje, uljni filter i korito za ulje. To motor ne čini samo lakšim već i praktičnim jer time, naime, provjere ulja, izmjena ulja i zbrinjavanje starog ulja postaju prošlost.
STIHL 2-Mix motor |
STIHL 4-Mix® motor |
Učinkovito korištenje goriva |
Optimalna upotreba raspoložive snage |
Mali troškovi rada |
Rad neovisno o položaju |
Visoke vrijednosti pogona |
Osobito visoki okretni moment |
Manje zagađenja štetnim tvarima |
Kompaktna izvedba |
Što je STIHL 4-Mix® motor? |
STIHL 4-Mix® motor je četverotaktni motor koji zahvaljujući punjenju smjesom ulja i benzina ne zahtijeva komponente potrebne za
ulje što dopušta kompaktnu izvedbu uz maksimalnu snagu. |